dimarts, 20 de juny del 2006

Problema i renovació

Com suposo que ja haureu vist a l'entrar al blog, he posat la foto de la imatge astronòmica del dia aquí al cantó. Clicant sobre ella es va a l'explicació (en anglès).

A més, he introduit una altra modificació, que són les categories del technocrati. Ja feia temps que pensava fer-ho, però em feia mandra. Com que aquí hi ha temes molt diferents (últimament només problemes de la setmana, però això ja és una altra història), he decidit agrupar-los per temes. Les categories del technocrati no m'acaben de convèncer, però és l'opció que dóna menys feina. He començat pel final, posant el primer post del blog en una categoria, i quan en tingui ganes, els aniré posant per categories. Puc trigar molt de temps, però algun dia estarà tot fet. Les categories estan ficades una mica a la babalà. No sé si són les millors opcions, però si algú té alguna idea, serà benvinguda.

A més, dóno punts que tenia atrassats: tres a en ramtia per trobar la paraula més llarga al problema de la setmana passada, un a en pepet per guanyar la partida de barcos amb l'escaquejant, i un a l'escaquejant per ser l'únic participant del problema de la piscina.

I ara, per compensar el fet que aquesta setmana no hi hagués problema, posaré un problema que s'assembla en el funcionament als problemes de l'Helio. Es tracta de que endevineu quin llibre em van regalar pel meu sant (si voleu, és clar). Les normes:


  • Cada dia, cada persona pot fer un màxim de 3 preguntes. Les preguntes han de ser una pregunta que admeti una resposta de SI o NO, que serà el que jo contestaré.

  • Les preguntes me les enviareu per mail, i jo les contestaré també per mail, posem-hi a les 10 del vespre cada dia (i, per saltar-me les normes, demà dimecres no contestaré al vespre i contestaré el dijous al matí).

  • La raó perquè les preguntes siguin per mail és perquè les respostes seran secretes, només les sabrà la persona que m'hagi fet la pregunta i jo. Però les preguntes seran públiques. Cada dia, després de contestar les preguntes, posaré un comentari amb les preguntes que m'han fet i qui me les ha fet.

  • Si es vol donar un títol del llibre, comptarà com una pregunta. La pregunta de si és tal llibre o tal altre serà pública, a menys que la persona encerti el títol o l'autor.

  • La primera persona que em digui el títol (i l'autor, va, seré exigent) correcte, rebrà 5 punts. La segona, 4 punts. I la resta, 3 punts cadascú.

  • El problema quedarà obert indefinidament. No diré la solució. Si algú la vol saber, l'haurà d'endevinar, enviant-me preguntes o a partir de les preguntes que m'hagi fet l'altra gent.




Temes:

4 comentaris:

Matgala ha dit...

Bé, aquí van les primeres preguntes, que em va fer en ramtia:

És una novela?
L'ha escrit una escriptora?
L'escriptor/a és europeu?

Matgala ha dit...

Més preguntes, també d'en ramtia (les preguntes ja deixen veure una mica quines respostes vaig donar...)

És un llibre de caràcter científic?
Escrit en anglès?
D'autor estadounidenc?

Matgala ha dit...

Bé, avui les preguntes d'en ramtia es redueixen només a una, perquè a la segona hi ha l'autor correcte, així que no la posaré aquí.

Si al final serà més fàcil del que em pensava i tot!

És un llibre que parla d'astronomia?

Matgala ha dit...

En ramtia ja ha resolt el problema i ha trobat el llibre. Així que ara li dóno els 5 puntets.