dilluns, 14 d’agost del 2006

Problema d'escacs - 14 d'agost

Juguen negres i guanyen:



Temes:

4 comentaris:

Anònim ha dit...

A veure, no sé si acabo de veure bé el final, però:

1...Tc1+ 2. Txc1 Dc4+ 3. Rd2 (si 3. Rc2 Dc2++) Dd3+ 4. Rf1 Ad3+ 5. Txd3 (si 5. Rg2 De2+ 6. Rh3 Af5+ 7. g4 Dxg4++) Tf8+ 6. Rg2 De2+ 7. Rh3 h5 seguit de 8...Dg4++

Una línia que no tinc molt clara és 8. Dd5+ Rh8 9. Dd7
però em sembla que les negres també rematen...

Bé, suposo que m'hauré equivocat en algun punt i/o que hi haurà alguna línia més senzilla...

Apa

Matgala ha dit...

N'has anat a triar un de difícil, eh! O com a mínim, llarg. Correcte fins a la jugada... 4. A la jugada 4 el rei no pot anar a f1, que està a d2. Només pot anar a e1. I per tant no val Ad3 i et deixes la jugada "maca" del problema...

Reconec que és una mica complicat i que si no es fa amb un tauler al davant és molt difícil de calcular.

Anònim ha dit...

De fet, en la transcrició m'he deixat de posar els moviments entre el 3 i el 4. Si se'm permet afegir un moviment 3.5, la línia seria:

1...Tc1+ 2. Txc1 Dc4+ 3. Rd2 (si 3. Rc2 Dc2++) Dd3+ 3.5. Re1 De3+ 4. Rf1 Ad3+ 5. Txd3 (si 5. Rg2 De2+ 6. Rh3 Af5+ 7. g4 Dxg4++) Tf8+ 6. Rg2 De2+ 7. Rh3 h5 seguit de 8...Dg4++

Pero suposo que no deu ser aquesta la solució. A veure si un dia d'aquests puc agafar un tauler i mirar-me-la...

Matgala ha dit...

Fins a Rf1 està bé (només que suposo que la jugada 2 és Rxc1... que dolenta que sóc!) Però després, a la jugada 4 teva és on hi ha el problema. La solució que tinc jo diu una altra cosa, i comptant que avui he jugat dues partides i que en total han sigut més de 7 hores de joc, pot ser que posi la pota bastant, però intentaré refutar-ho. Si jugues 4. Ad3+, puc jugar simplement Rg2, i a De2+, Rg1. I només tens escac continu, no? Vaja, si el meu cap encara funciona... L'altra línia no l'he mirada. Si hi penso, demà ho faré, que el meu cap està molt cansat.