diumenge, 6 d’abril del 2008

Ronda 8

Sensació d'aquesta vuitena ronda.

A nivell d'equip: molt contenta, perquè hem guanyat i, a falta d'alguns resultats, anem tercers :-)

A nivell personal: bastant mosca. La persona que ha jugat amb mi s'ha dedicat a:
1. Trigar entre 10 minuts i un quart d'hora per jugada. Resultat: he perdut la concentració i cada cop que jugava no recordava totes les variants que havia pensat en la jugada anterior, amb la conseqüent pèrdua de temps per part meva. Feia molt que no arribava a la jugada 15 amb menys de tres quarts d'hora (cosa que no té comparació amb els 10 minuts de qui jugava amb mi).
2. Esperar a que el seu equip hagués perdut per, a la jugada 16, demanar taules. Quan ja només queda la nostra partida. Quan gairebé estem a l'obertura, i per tant, estem en més o menys igualtat.

I jo he decidit que no, que jugava. Encara que hi hagués mig equip contrari esperant per anar-se'n a dinar. Perquè això no es fa!

Però he acabat malament de temps. En un final en què em veia millor, però no veia el camí de guanyar, amb un rival que em demanava taules cada poc.

I al final les he fet. Final amb igualtat de peons. Jo cavall, ell àlfil, i jo tots els peons en color contrari a l'àlfil. Era difícil d'entrar, però el Fritz em dóna dos punts d'avantatge. I al final he fet el que ell volia. Em nego a posar un diagrama meu, que encara m'agafarà alguna cosa.

A canvi, poso diagrames del tauler 2. Una partida molt xul.la! Que, és clar, durant les primeres hores de partida, he pogut observar detingudament...

Posició 1: Juguen negres



Posició 2: Mateixa partida, una estona més tard. Tornen a jugar les negres:

2 comentaris:

CER ha dit...

14/04/2008

Bona tarda!

Llàstima que no pugéssiu de categoria! Sort per l'any vinent.

Referent als diagrames:

Posició 1.

1. ...; gxf4
2. Af1


Única per evitar l'amenaçadora 2. ...; Txg2+.

2. ...; Tfg6!

I el negre té una posició guanyadora.
Si 3. g3?, 3. ...; Txg3+!.
Si 3. g4?, 3. ...; fxg3.
Si 3. Cxf5, 3. ...; Txg2+! 4. Axg2; Txg2+ 5. Rf1; Txf2+ 0-1.


Posició 2.

Mat en 6?

1. ...; Tg6+
2. Cg3; Txa2+
3. Dd4; Axd4+
4. Te3; Axe3+
5. Rf1; Ag2+
6. Re1; Af2
mat.

Gentilment,

CER

Matgala ha dit...

Correcte, com sempre!

El jugador també la va veure :-)