diumenge, 26 d’octubre del 2008

El problema de la setmana - braçalets i collarets

Aquesta setmana un d'aquells problemes que podeu contestar als comentaris, o si ho preferiu (per no donar ajudes a la resta de la gent), em podeu enviar la solució per mail.

Us dono material per fabricar collarets i braçalets, que heu de vendre. Podeu fabricar fins a 1 metre, comptant que cada braçalet fa 25 centímetres i cada collaret, 45 centímetres.

El preu de venda dels braçalets i collarets varia, depenent del nombre que n'hi hagi al mercat (ja se sap, la llei de l'oferta i la demanda...)

Els braçalets tenen un preu inicial de 5 euros, però per cada braçalet que es fabriqui, el preu baixa en 2 cèntims (0.02 euros, per si de cas).

Els collarets tenen un preu inicial de 10 euros, però per cada collaret fabricat, el preu disminueix 5 cèntims.

Quants braçalets i collarets fabricarieu?

D'aquí a un parell de setmanes, repartiré 40 punts, premiant a la gent que hi hagi guanyat més diners, és clar!

 Vale, m'he colat! Gràcies per avisar, Laia! Volia dir que podeu fabricar fins a 10 metres de braçalets i collarets... 


Més aclariments! Però com estic aquesta setmana!!! No m'entenc ni jo! Quan deia "per cada braçalet que es fabriqui", vol dir que si una persona fabrica 3 braçalets i una altra 5, el preu del braçalet serà 5 - 0.02*8, perquè en total s'han fabricat 8 braçalets.

A veure si ja no he comés més errors en el problema... Espero que no!

1 comentari:

Matgala ha dit...

La setmana passada se'm va passar de donar els punts... Últimament no estic massa fina, entre problemes repetits i punts no donats...

Les respostes que vaig rebre per correu:

Laia: 15 collarets i 13 braçalets.

Alasanid: 17 collarets i 9 braçalets.

Escaquejant: 22 collarets.

En total són: 54 collarets, i cadascun val 7.3 euros.
22 braçalets i cadascun val 4.56 euros.

I, per tant,

Laia: 168.78 euros.
Alasanid: 165.14 euros.
Escaquejant: 160.6 euros.

I per punts:

Laia - 17
Alasanid - 13
Escaquejant - 10